Szeretettel köszöntelek a Történetek és események klubja ... közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Történetek és események klubja ... vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Történetek és események klubja ... közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Történetek és események klubja ... vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Történetek és események klubja ... közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Történetek és események klubja ... vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Történetek és események klubja ... közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Történetek és események klubja ... vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Talán az egyik legfontosabb dolog, amit indulás előtt a biztonságunk és a nyugalmunk érdekében megtehetünk, hogy megkötjük az utasbiztosítást. És ne gondolja senki, hogy hazabeszélünk. A biztosítás párszáz forintos napidíjával szemben már egy egyszerű orvosi ellátás díja is több, mint százezer forintra rúghat:
Ausztria
Műtét
5.000-10.000 EUR
Kórházi kezelés naponta
300-500 EUR
Vizit orvosi rendelőben
300-600 EUR
Helikopteres mentés
3.000-5.000 EUR
Franciaország
Hegyi mentés
400-500 EUR
Orvosi ellátás
300-600 EUR
Gyógyszer
250-350 EUR
Hazaszállítás mentőautóval, orvosi kísérettel
Ausztriából
200.000-400.000 Ft
Franciaországból
300.000-500.000 Ft
Európából mentőrepülős hazaszállítás
12.000-16.000 EUR
USA, Kanada
Vizit orvosi rendelőben
200-500 USD
Gyógyszer költség.
50-150 USD
Kórházi napi költség.
1.000-1.500 USD
Kórházi orvosok vizsgálatainak költsége
500 USD/orvos/vizsgálat
Repülős hazaszállítás (hordágy nélkül)
500.000-1.000.000 Ft
Kezdjük el időben izmaink felkészítését!
Még ha megfelelő utasbiztosítással rendelkezünk is, ne feledkezzünk meg arról, hogy megfelelő felkészüléssel sokat tehetünk azért, hogy ne következzen be a kellemetlen baleset. Ahhoz, hogy megfelelő kondícióban legyünk, nem árt, ha legalább néhány héttel az utazás előtt elkezdünk edzeni. Az állóképességet fejlesztő sportok, mint a rendszeres futás, úszás, kerékpározás egyrészt segítenek abban, hogy izmaink hozzászokjanak az igénybevételhez, másrészt elkerülhetjük a hirtelen megterhelésből eredő húzódásokat vagy az izomlázat. Sok probléma ugyanis abból adódik, hogy a síelők többsége „kampányszerűen" mozog: a sítúra előtti sportaktivitása minimális. Amikor aztán elérkezik a régóta várt esemény, apait-anyait beleadva küzdenek meg a lejtőkkel, de közben alig várják a déli pihenőt. Sokszor sportosabb társaik unszolására vágnak neki újból a hegynek. Ilyenkor a fáradt ember, aki „lépést akar tartani" edzettebb társaival könnyen sérülésbe kergetheti önmagát. A felkészülésben hasznosak lehetnek a speciális tornagyakorlatok, esetleg kérhetünk profi oktatótól edzéstervet.
Alapszabály: Legyünk tisztában saját tudásunkkal, erőnlétünkkel, és ne hagyjuk magunkat rábeszélni a képességeinket meghaladó dolgokra! Ez természetesen azoknak is szól, akiknek már jobban megy a sízés: Soha ne kényszerítsük fáradtabb vagy kevésbé elszánt társunkat újbóli lecsúszások megkezdésére!
A jó felszerelés már fél siker…
A felkészüléshez hozzátartozik a megfelelő öltözék beszerzése is, a meleg, vízhatlan és szélben is védelmet nyújtó ruha, ami egyúttal kényelmes és könnyű, nem akadályozza a viselőjét a szabad mozgásban. Akinek még nem volt síléc a lábán, ajánlott még száraz terepen megtapasztalnia, milyen, amikor a normál lábméretünk a többszörösére nő. A balesetek megelőzéséhez hozzájárul a megfelelő méretű és típusú sícipő kiválasztása, amelynél szintén kérhetjük profi sízők segítségét. Különösen érvényes ez az első sícipő beszerzésekor. A lábfeltörést a nem megfelelő zokni is okozhatja, melynek szára nem nyúlik a cipőn túl. A nem megfelelő gumírozás törheti a sípcsontot, de könnyen be is gyűrődhet, ami további kényelmetlenségekhez vezethet.
A helyszínen se hanyagoljuk el a bemelegítést!
A síelés megkezdése előtti közvetlen bemelegítéskor felidézhetjük a léchez szoktatás gyakorlatait, főleg az első napokon vagy hosszabb liftezések után. Még haladók számára is kötelező tevékenység a pálya tetején elindulás előtt az izmok átmozgatása és az eszközökhöz szoktató gyakorlatok elvégzése.
Az EUB tippjei:
Terméktippek
• Bármely EUB-termék pótdíj nélkül is fedezetet nyújt a sí- és snowboard balesetekre
• Orvosi költségek, hegyimentés, hazaszállítás
• 24 órás magyar nyelvű telefonos segítségnyújtó-szolgálat
• Kezdôknek és a „pálya ördögeinek” a Top Extra terméket ajánljuk (extrém magas egészségügyi és segítségnyújtási fedezet!)
• Jogvédelem, és felelôsségbiztosítás, amely „koccanásos” síbaleseteknél elengedhetetlen (Top Extra)
• Sport extra kiegészítővel: az OEP által nem fedezett ellátásokra is fedezet Magyar-országon, sporteszköz-biztosítás, versenysport-biztosítás 20 éves korig
Autós tippek
Amikor már testileg-lelkileg felkészültünk a sítúrára, becsomagoltunk, elhoztuk a kölcsönzőből a felszerelést, a síboxot, megterveztük az útvonalat és csak az útravaló szendvicseket kell elkészíteni, azt gondoljunk, mindent megtettünk, ami rajtunk múlik, csak hó is legyen a lejtőn…De vajon az autónkat felkészítettük-e a túrára? Rendben vannak-e a papírjai? Hólánc van-e a csomagtartóban? Tényleg, mire lehet még szükség, ha elakadunk a szállás felé menet este a sűrű hóesésben?
Összegyűjtöttük azokat az alapvető dolgokat, amelyek ahhoz kellenek, hogy nyugodtan elindulhassunk, és örömünket ne árnyékolja be autós felszerelésünk hiányossága.
Először is szerezzünk be a biztosítótól a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást igazoló nemzetközi zöldkártyát. Készítsünk be betétlapot, mert sajnos bárhol előfordulhat baleset, és külföldön kellemetlenebb bármi beszerzése. Ellenőrizzük, hogy az autó okmányai rendben vannak-e (műszaki, zöldkártya). Ha céges autóval utazunk, gondoskodjunk a külföldi használatot engedélyező munkáltatói igazolásról, és azt lehetőleg „nemzetközi” nyelven is állítsák ki. Legyen az autónkon nemzetközi országjelzés („H” betű).
TIPP: Nem árt, ha minden vezetni tudó utas magával viszi a jogosítványát, még ha nem is tervezi, hogy volán mögé ül, sosem lehet tudni, előfordulhat, hogy szükség lesz rá.
Az EUB-nál köthető Autó Extra biztosítással pedig baleset esetén számíthatunk a profi segítségre is (pl. szerviz, bérautó, az utasok továbbutazásának, szállásának megszervezése).
Ami talán a legalapvetőbb követelmény: téli gumi nélkül ne is induljunk el. Készítsünk be hóláncot, kis hólapátot, esetleg útszóró homokot elakadás esetére. Nem árt, ha van nálunk vontatókötél, mert bosszantó lehet, ha beragadunk a nagy hóba, és segítséget is találunk, csak éppen kötél híján nem sikerül a művelet. Csapadékos időben autónkat néhány óra alatt betemetheti a hó. Ennek letakarítására célszerű bekészíteni hóseprőt, jégoldót, jégkaparót.
TIPP: Amikor este a sípályáról a szállásra érünk, és esik a hó, tanácsos 1-2 óra elteltével letakarítani a ráhullott havat. A meleg autón megolvadó csapadék ugyanis ráfagy, és reggel sokkal nehezebb lesz kapargatni a jeget. Az ablaktörlő lapátokat is emeljük fel, hogy a lefagyást elkerüljük.
Vegyük figyelembe, hogy nemcsak az nehezítheti a vezetést, hogy idegen helyen, külföldön kell tájékozódnunk, hanem bizonytalan, milyen útviszonyok közé kerülünk, ha letérünk az autópályáról. Ezért jobb, ha rutinosabb sofőrre bízzuk a volánt, ne akarjunk feleslegesen kihívásokkal küzdeni. Ha hosszabb útra indulunk, mindenképpen tanácsos váltani a sofőrt, hiszen az ismeretlenben történő, téli vezetés jobban megterheli még a leggyakorlottabb autósokat is. Fontos, hogy az út folyamán többször tartsunk pihenőt, sétáljunk egyet a friss levegőn, szellőztessük ki a fejünket, hogy aztán újult erővel indulhassunk tovább.
TIPP: Még ha rendelkezünk is GPS-szel, legyen nálunk nyomtatott térkép is, mert sosem lehet tudni, a technika ördöge nem alszik…Az meg rendkívül kellemetlen, ha éjszaka eltévedünk a sötétben, hóban-fagyban, valahol az idegenben.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!